In de wolken... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Monirah Schep - van den Heuvel - WaarBenJij.nu In de wolken... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Monirah Schep - van den Heuvel - WaarBenJij.nu

In de wolken...

Door: Monirah

Blijf op de hoogte en volg Monirah

06 November 2013 | Ethiopië, Addis Abeba

Ik had het weer… Dat rare, maar tegelijkertijd ook fijne gevoel in mijn onderbuik… Opstijgen. Uitzien naar het bekende onbekende. Dit keer het voor mij nieuwe Ethiopië, dat gevolgd zal worden door The Pearl… Juist ja, ik ben letterlijk in de wolken!

Voor een samenwerking tussen Dorcas en Livingstone mag ik een reis naar Addis Ababa voorbereiden. Geluksvogel dat ik me er ben… I know!
“Dorcas organiseert een unieke reis naar Ethiopië. Op deze bijzondere reis maakt u kennis met Ethiopië en verschillende Dorcas-projecten. Zo ziet en hoort u hoe de hulp van Dorcas het verschil maakt in mensenlevens in Ethiopië. Naast het bezoeken van de verschillende Dorcas-projecten gaan we natuurlijk ook culturele uitstapjes maken en genieten van de prachtige natuur in Ethiopië.”
www.dorcas.nl/help-mee/reizen/

Vannacht heb ik een uur naar enorm grote vloertegels staan turen. De rij voor ‘ visa @ arrival’ werd schriftelijk weggewerkt door slechts twee personen – die om de beurt na het behandelen van circa 5 ongeduldige touristen een pauze hielden. Ik weet niet of jij weet hoeveel personen er gemiddeld uit een vliegtuig stappen na een intercontinentale vlucht…

Overdag maakte ik kennis met Addis; zat ik in leuke blauwe lada’s, hoorde ik sssssissende straatverkopers, at ik injera’s en dronk eindelijk eens goede African Coffee. De mij aangeraden Guest House is echter ook niet meer dan dat. Een huis waar je gast kunt zijn. Geen ontbijt, geen flessen water te koop. Wel een groot zwaar hek. Op een zeer afgelegen plaats, die zelfs de drivers niet wisten te vinden.

Wel lekker rustig, maar ik ga morgen denk ik toch over. Afrikaanse bedrijvigheid zoeken. Vandaag heb ik diverse hotels uit mijn reisgids aangedaan en velen deden voor mij ook meteen weer af… Een hotel waarvan de manager een vrouw is, ik gratis een colaatje kreeg, de beste prijzen en de schoonste kamers (en nog voldoende ook), werd mijn dag-favoriet. Kijken of ik daar overmorgen nog zo over denk!

Liefs uit Addis!
Monirah

  • 06 November 2013 - 21:58

    Jany De Bruijn:

    Beste Monirah

    Een schrijven uit het Herfst achtige Moordrecht. . We zagen Zondagavond tijdens de Jeugddienst Garbrich Baalbergen met zijn shirt uit Ghana.Alles oke ,je bent toch weer zo,n levens genieter. Bijzonder dat je deze week de Dorcas organisatie onder de loep wil nemen.. Dorcas staat ergens in de Bijbel, neem de tijd om dit op te zoeken. Vandaag dankdag gevierd ,me gedachten waren bij het zaad van de zonnebloemen, die pronken in een schaal, op de vensterbank. Heb het goed ,wie je in deze landen ontmoet. Wens je een fijne tijd.
    Tijdens de dankdag viering ,dacht ik aan je mooie Dankdag diensten van je man Ruben.

    Hartelijke Groeten
    van Jany

  • 06 November 2013 - 22:33

    Ineke :

    Hoi Monirah,
    Al weer aardig wat mee gemaakt zo te lezen. Geniet ervan en heel veel succes!
    Liefs, Ineke

  • 07 November 2013 - 14:19

    Marijke:

    Jaloers! Geniet ervan!

  • 07 November 2013 - 20:09

    Mama Tea:

    Lieve Mo,

    we hopen dat je hotels vindt om alle Dorcas Gangers te herbergen. Een heftig land zo begrijp ik vandaag uit je Twitter bericht. Armoe alom begrijp ik eruit. Alle goeds en we denken aan je.

  • 09 November 2013 - 21:18

    Janne:

    Lieve Mo,
    Ook ik heb tijd gevonden om je verhaal te lezen, zag af en toe al wel wat berichtjes voorbij komen. Klinkt heftig, maar bijzonder.... heel bijzonder
    Stay safe

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monirah

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1013
Totaal aantal bezoekers 89126

Voorgaande reizen:

01 Maart 2011 - 02 April 2011

Afrika

Landen bezocht: